Beliggenhed: Middelfart, Fyn

Kapacitet: 62 værelser, heraf 18 suiter og 2 kongesuiter

Type: Luksushotel

Fakta:

Comwell Kongebrogården er et 5 stjernet Comwell hotel beliggende i Middelfart, direkte ned til Lillebælt og med dyrehaven i baghaven. Her er alle muligheder for at være aktiv på land eller til vands. Samtidig har stedet 2 restauranter med gastronomien i højsædet.
Her er ligeledes en vinkælder hvor der foregår vinsmagninger.

Comwell Kongebrogården

Hotellet bærer på utrolig meget historie.
Stedet var i gamle dage overfartssted for Kongen og hans følge. Herefter det blev gæstgiveri, skovriddergård og dernæst sommerrestaurant i 1922.
I 1989 brændte det ned til grunden da en vagabond havde smidt en cigaret. I 1990 stod det nuværende Kongebrogården klar til brug. Stedet er blev udvidet med konference og festsal i 1994 og med suiter på 2 sal i 1998.

Anmeldelse:

Jeg havde modtaget en mail med et tilbud de kørte til medlemmer, og da vi samtidig havde nogle klubpoint der skulle bruges, besluttede vi os for at forkæle os selv med en weekend her og fejre Kenneths fødselsdag samtidig.
Jeg synes det er rigtig hyggeligt sted. Værelserne er meget stilfulde og med udgang til terrasse eller balkon. Hotellet er skønt beliggende så man kan se begge broer. Vi gik en tur i dyrehaven, og tog efterfølgende en tur i hotellet swimmingpool, spabad og sauna. Det var virkeligt skønt sådan en dag i Februar.

Comwell Kongebrogården

Har man en mountainbike er det bare med at tage dem med. Der er gode og udfordrende ruter i skoven at prøve kræfter med. Vi så også mange der satte en lille båd i vandet og sejlede en tur selv i februar måned.
Der er en udsædvanlig god service på Kongegården, som vi kun har oplevet ganske få andre steder. Ligefra vi ankom blev vi taget godt imod af de søde receptionister som tog imod vores ting mens vi fik en lækker frokost i restauranten.

frokost comwell Kongebrogården

Frokost med udsigt over lillebælt

Herefter fik vi udleveret håndklæder så vi kunne svømme en tur i hotellets swimmingpool. Der er utroligt pænt og rent i ”wellness” området, og vi havde det for os selv det meste af tiden. Ved siden af gemmer sig et mindre fitness område med gratis vand.

Med til vores ophold fik vi en vinsmagning, bobler og snacks i baren inden aftensmaden, samt en 4 retters menu.
Desværre havde vi valgt en dag hvor der var mange andre på samme ophold. Dette betød vi var for mange til at have vinsmagningen i vinkælderen. Vi fik en rundvisning dernede bagefter og ærgrede os lidt. Det giver bare en helt anden stemning i sådan en vinkælder.
Herefter gik vi i pejsestuen og fik et glas bobler og lidt snacks. Snacks var blå kartoffelchips med dip, super lækkert og anderledes. Der var en hyggelig, afslappet stemning og vi kunne i ro og mag sidde og finde ud af hvilken vin eller anden drikkelse vi ville have til maden.

Comwell Kongebrogården

Bobler og blå kartoffel chips

Da vi var færdige blev vi vist til vores bord i restauranten. Pga. de mange ophold på stedet tror jeg de havde valgt at dække op i et af selskabslokalerne, for det var ikke samme sted vi spiste frokost.
Dette var lidt ærgerligt da restauranten ikke var specielt hyggelig da det jo bare var et selskabslokale, der var dækket pænt op.

Vi havde bestemt os for vinmenu og tjeneren fandt derfor en vin der passede til maden. De var generelt utrolig dygtige til at finde nogle vine som virkelig komplimenterede maden rigtig godt, og ikke mindst at fortælle os om den hvilket jeg også vægter højt.
Maden var velsmagende og flot anrettet. Dog var vi ret skuffede over hovedretten som hovedsageligt bestod af kål og unghane. Jeg synes der var for lidt på tallerkenen og også for lidt smag i retten. Heldigvis kom der en meget lækker dessert at slutte af på.

Dessert tallerken

Morgenmaden var ligeledes rigtig lækker og vi fik lagt en god bund til at tage hjem på da vi var færdige med at gå tur og svømme.

Alt i alt er det et skønt hotel. Det ligger fantastisk naturskønt, har en masse dejlige faciliteter. Jeg synes det er god service både fra receptionister og tjenere. Det er god service at man kan få lov at benytte faciliteterne både før og efter check in/ud da det giver meget ”value for money” og jo egentlig ikke koster dem noget, da de skal holde det kørende alligevel.
Swimmingpool, spa og fitness er velholdt. Dog er badefaciliteterne ikke tip top.
Vinsmagningen var god, men synd det ikke var i den ellers så flotte vinkælder. Det samme gør sig gældende med restauranten. Ærgeligt at blive sat i en “kold” sal. Maden var dejlig, men kunne godt lige bruge det sidste pift her og der.
Jeg tjekker gerne ind på dette hotel igen hvis der dukker en god deal op 🙂

Hotellet tilbyder følgende faciliteter:

• Bar
  • Gourmet restaurant
  • Køb af comwell produkter
  • Gode ude faciliteter til løb og cykel mm.
  • Mulighed for vandsportsaktiviteter
  • Terrasse med udsigt over vandet